Påsk & Pappa 50 år

/ Permalink / 0
Som för de flesta andra har påsk handlat om att träffa familj, vänner och äta god mat i mängder. Förra torsdagen bilade vi upp till Luleå och umgicks med Oskars familj. Sa hej till gymmet givetvis, gamla jobbet och träffade kompisar. Jag saknar alla människor i Luleå och i synnerhet hela gänget på Hermelinen. Hermelinen är familjärt, där är man kanske ett 20-tal instruktörer jämfört med 200 som vi är på IKSU nu och det kommer alltid vara där allting började. På lördagen åkte jag till Kalix och hann faktiskt träffa alla kompisar där. Dagen efter styrde jag, tillsammans med min familj, kosan upp till fjällen. Full rulle som vanligt alltså!

Min hjälte och inspirationskälla, älskade pappa, fyller 50 år denna vecka. Det firas med en vecka bokad i en jättefin stuga i fjällen. Egen bastu givetvis och bästa utsikten. Ska de va så ska de va. Skoter, längdskidor, bräda, slalom och fiske. Redan första kvällen började jag och Andreas med att ge oss ut i skidspåret med skate-skidorna. Skidrade två varv runt spåret så att man spottade blod och sedan upp och ner för den brantaste backen vi kunde hitta. Folk som tittade måste ha trott att vi var tokiga. Verkligen explosiv träning som tar död på kroppen direkt. Effektivt. I måndags började vi dagen med att köra skoter upp på fjället, så högt tills vi inte tordes mer på grund av att vi inte såg någonting. Åkte ner på isarna istället där vi grillade och pimplade. Hundarna fick följa med också! På kvällen var det åter igen skidor + gym på schemat. Finns ett litet gym på hotellet som har ALLT. Kung, kommer hinna bli många pass där. Idag har vi åkt slalom och bräda hela dagen. Jag är förvånad över hur bra det gick för mig. Trodde att jag blivit mycket nojigare men inte då! Offpist och  full fart i hoppen fortfarande. Så grym frihetskänsla. När vi kom in var vi redan nog så svettiga så vi traskade till gymmet direkt. Igår: biceps/rygg och idag fick det bli bröst/triceps samt lite mage. Efter duschen åt vi påskmat och så somnade jag i två timmar. Helt slut efter dagens aktiviteter.