Underwears

/ Permalink / 0

Man kunde ju inte gå förbi VS utan att gå in, nu när det väl kommit till Sverige. Både i Stockholm och Köpenhamn strosade vi runt på Victoria Secret. Jag hoppas verkligen att de kommer öka sortimentet då det gårr så bra! Annars skulle jag mer än gärna åka till London helst nyss för att gå på en riktigt stor VS-butik.

Nu ska jag iväg och träna och efter det ska vi åka till Ackes stuga för att må gott resten av dagen.

Magaluf 2013

/ Permalink / 4
Sent igår anlände jag hem från den sjukaste resan jag varit med om. Idag kan jag knappt fatta att det verkligen hänt, att man kan ha så förbannat kul dygnet runt i en hel vecka. Hela resan började lite lätt med att jag och Izze direkt la oss i solstolarna när slängt in väskorna i vårt hotellrum. På avstånd ser jag plötsligt en välbekant gestalt. Jag stirrar länge på sättet han rör sig och önskar djupt inom mig att jag redan fått solsting men inte då. Mitt kära ex hade givetvis lyckats hamna på samma hotell som jag. Och som om inte det var nog så bodde han dessutom bara tre rum ifrån i samma korridor. Det var bara så typiskt, så sjukt komiskt. Han tillhör som nämnt fortfarande som en av mina närmsta vänner och roligt har vi haft. Resan startade som sagt lätt. Första natten trollade Izze bort nyckeln till safetyboxen vilket inte var särskilt billigt, hädanefter fick hon resten av resan vackert komma och fråga om lov innan hon skulle in i boxen för jag och Anna gömde nyckeln. Detta var alltså bara en soft början på en helt galen vecka. Vi har skrattat och dansat som aldrig förr. Vi har ätit ute varendra dag och solat från morgon till kväll då vi hade turen att ha en solig balkong på eftermiddagen.

Vi var nio stycken från min klass som åkte och vi hade då tre rum. Sex killar och tre tjejer men blandningen av individer har varit riktigt klockren. Vi hade förberett oss på att bli less på varandra efter en vecka på Magaluf men vi hade lika kunnat stanna en vecka till. Dessutom var det många andra studenter där och det kom ännu mer för varje dag som gick. Skrikiga britter fanns det också gott om.

Det går liksom inte att dra en gräns för hur fantastiskt vi haft det. Vi tog vara på varenda stund, en reunion på Magaluf om något år har vi redan börjat diskutera.

På flygplatsen fick jag äntligen landa i en varm och efterlängtad famn. Trots en kul vecka så har jag saknat mina nära och kära på hemmaplan. Och idag då, tisdag. Dagen D. Dagen för det sista provet på gymnasiet - någonsin. Det gick hur bra som helst i och med att vi hela gårdagen pluggat under resan hem blandat med belöning i form av shopping i Danmark. Det går ju inte att misslyckas då. Vi slutade på topp och efter det provet gick jag för att träffa min psykologilärare för sista gången (åtminstone i klassrummet). Vi har fått en himla bra relation trots en kort kurs så vi sa adjö med tårfyllda ögon efter att ha diskuterat framtid och värderingar. Det är en man jag kommer spara mejladressen till.

Lever i solen

/ Permalink / 3

Igår hade vi första riktiga soldagen och den spenderades på stranden! Andra dagar har det varit ganska blåsigt så att man inte velat sola förrän efter två. Istället har vi då gjort saker så som att åka till Palma. Vi får inte mycket sömn så jag tror vi kommer vara körda när vi kommer hem men yolo. Det enda vi ska vara rädda om är tiden, eller hur? Det är bara att göra det bästa av varje sekund - då får man ut det mesta!

Idag och resten av veckan är det lovat stekväder. Det är redan hett ute.

Speciellt idag är att Anna fyller år så vi ska fixa någon form av tårta och fira vår kära vän